понеділок, 27 березня 2017 р.

Готуємось до ЗНО

Готуємось до ЗНО



                 
                        
    Корисна порада
 Вивчайте матеріал за атласами. Візуалізація матеріалу допомагає краще його запам'ятати і засвоїти.
— При підготовці основний наголос робіть на географію України (щодо неї у попередні роки було багато запитань).
— Вивчіть чітке визначення термінів (не покладайтеся на загальне їх розуміння).
— Намагайтеся вивчений вже Вами матеріал комусь пояснити, розповісти (наприклад однокласнику, який також готується до географії).
— Вивчений матеріал оформляйте у вигляді таблиць і схем. Це дозволить систематизувати Ваші знання і відкинути "зайве".


ЗНО-2017 розпочнеться 23 травня

Зовнішнє незалежне оцінювання випускників шкіл та осіб, які вступатимуть до вищих навчальних закладів у 2017 році розпочнеться 23 травня та триватиме до 16 червня. Відповідні дати визначені наказом МОН, яким затверджений календарний план підготовки та проведення ЗНО в 2017 році.
Зокрема, основна сесія зовнішнього оцінювання розпочнеться проведенням тесту з української мови і літератури 23 травня. 
25 травня відбудуться тестування з німецької, французької та іспанської мов, 29 з англійської мови.
Зовнішнє оцінювання з математики і історії України буде проведено 31 травня та 2 червня відповідно.
Тест з російської мови абітурієнти складатимуть 6 червня, з біології 8 червня, з географії 12 червня, фізики - 14 червня.
Завершуватиме програму основної сесії ЗНО тест з хімії, що буде проведений 16 червня.
Реєстрація осіб для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні розпочнеться 6 лютого і триватиме до 17 березня.
Додаткова сесія ЗНО буде проведена з 3 до 12 липня за окремим графіком.
Як відомо, кожен зареєстрований учасник зовнішнього незалежного оцінювання в 2017 році матиме право скласти тести не більш ніж із чотирьох навчальних предметів.

Результати зовнішнього незалежного оцінювання з трьох предметів (українська мова і література (українська мова), математика або історія України (період ХХ - початок ХХІ століття), а також один навчальний предмет за вибором випускника) зараховуються як результати державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освіти для випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року.


Підсумки ЗНО- 2016


16 серпня директор Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) представив результати учасників зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації, що відбулася у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Як повідомляє Український центр оцінювання, найкращі результати державної підсумкової атестації отримали випускники м. Києва, Львівської, Тернопільської та Харківської областей. Початковий та середній рівні навчальних досягнень переважають серед випускників Закарпатської, Чернівецької областей.
Більше половини (55,7%) випускників загальноосвітніх навчальних закладів поточного року отримали оцінки достатнього та високого рівнів навчальних досягнень з української мови, 31,1% – середнього, 13,2 % – початкового.
У 2016 році випускники загальноосвітніх навчальних закладів мали змогу вибрати історію України або математику для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Серед учасників зовнішнього незалежного оцінювання 64% – надали перевагу історії України і лише 36% – математиці. До речі, математику обирали передусім випускники зі східних та південних регіонів України, історію України – західних.
«Кращі результати продемонстрували випускники, які обрали математику, – 46,5% учасників отримали оцінки достатнього та високого рівнів навчальних досягнень. З історії України результати цих рівнів мають 35% випускників. Разом з тим, ці показники не дають підстав стверджувати, що рівень вивчення математики є вищим порівняно з рівнем вивчення історії України. Адже кількість учасників зовнішнього незалежного оцінювання з математики не була тотожною кількості учасників, які виконували сертифікаційну роботу з історії України», - пояснює директор Українського центру оцінювання якості освіти.
Слід зауважити, що спостерігається певний зв’язок між типом навчального закладу (місцем його розташування), в якому учасники тестування здобули освіту, та результатами державної підсумкової атестації, які вони отримали. Так, випускники гімназій, ліцеїв і колегіумів мають здебільшого результати достатнього та високого рівнів навчальних досягнень (українська мова – 79,1%, історія України – 56,9%, математика – 69,6%). У загальноосвітніх школах переважає середній рівень навчальних досягнень з історії України (64,5%) та математики (49,9%), середній та достатній – з української мови (35,8% та 33,0% відповідно).
У цілому достатній та високий рівні навчальних досягнень демонструють випускники міських загальноосвітніх навчальних закладів (українська мова – 68,3%, історія України – 44,9%, математика – 56,4%). Початковий та середній рівні переважають у навчальних закладах, які розташовані в селах (українська мова – 62,7%, історія України – 77,5%, математика – 72,3%). Випускники ЗНЗ, які мешкають у селищах міського типу, мають дещо інші результати: з української мови і літератури переважають достатній та високий рівні – 52,1%, з історії України й математики – початковий та середній (67,6% і 61,1% відповідно).
Аналізуючи результати проведення зовнішнього незалежного оцінювання, Вадим Карандій зауважив, що порівняно з минулим роком на 10% збільшилася кількість охочих проходити зовнішнє незалежне оцінювання з англійської мови, тоді як із деяких інших навчальних предметів показники реєстрації зменшилися, наприклад, з фізики – на 30%.
Кращі результати (від 160 до 200 балів) зовнішнього незалежного оцінювання майже з усіх предметів отримали учасники з м. Києва та  Львівської області.
«Хімія – єдиний навчальний предмет, найвищі результати тестування з якого зафіксовані не в учасників зі столиці, а у Львівській області,  де результат зовнішнього незалежного оцінювання від 160 до 200 балів отримали 42% учасників. У м. Києві цей показник становить 32,3%, у Волинській області – 30,3%», – зауважив Вадим Карандій.
Кращі результати зовнішнього незалежного оцінювання з усіх предметів демонструють  випускники загальноосвітніх навчальних закладів 2016 року, трохи нижчі – випускники минулих років, найнижчі – у випускників поточного року інших навчальних закладів системи загальної освіти (професійно-технічних навчальних закладах, спеціальних загальноосвітніх шкіл, спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів, шкіл соціальної реабілітації, коледжів, вечірніх шкіл).
Найбільший відсоток учасників, які не склали зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури та історії України, зафіксовано в Закарпатській (27,3%, 29,2% відповідно), Чернівецькій (20,9%, 29,1%) та Рівненській (14,9%, 18,3%) областях. Найбільше учасників не подолали поріг «склав/не склав» з:
  • математики – у Чернівецькій (23,2%), Закарпатській (19,9%) та Житомирській (19,8%) областях;
  • англійської мови – у Миколаївській (23,3%), Донецькій (22%), Одеській (19,7%) та Херсонській (19,7%);
  • географії – у Закарпатській (7,4%), Одеській (6,2%) та Івано-Франківській (6,2%);
  • біології – у Закарпатській (14%), Миколаївській (12,3%) та Одеській (12%);
  • фізики – у Сумській (23,5%), Житомирській (21,2%), Запорізькій (20,6%) та Кіровоградській (20,6%) областях;
  • хімії – у Миколаївській (17,6%), Кіровоградській (16,4%) та Херсонській (16,3%).
За словами Вадима Карандія, на формування показників навчальних досягнень впливає багато факторів. Один з основних – соціально-економічні умови. «Цьогоріч, під час проведення зовнішнього незалежного оцінювання, серед випускників загальноосвітніх навчальних закладів 2016 року проведено опитування щодо впливу соціально-економічного середовища учнів на результати їхнього навчання. Результати дослідження будуть оприлюднені у вересні поточного року», – повідомив директор Українського центру.
Візуалізована інформація про результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року з кожного навчального предмета представлена на сайті: stat.testportal.com.ua. Усі охочі мають можливість ознайомитися з результатами зовнішнього незалежного оцінювання за шкалою 100–200 балів та з результатами державної підсумкової атестації за шкалою 1–12 балів (з української мови, математики та історії України).
У 2016 році вперше оприлюднено повну базу даних з результатами основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання учасників тестування. «Ця інформація є важливою насамперед для педагогічної спільноти, експертів, аналітиків, які проводять дослідження якості середньої освіти, а також аналізують рівень навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів», – поінформував директор Українського центру. Також він зауважив, що у 2016 році запроваджено нову методику переведення тестових балів у рейтингову оцінку за шкалою 100-200, що значно відрізняється від методики попередніх років. Тому не варто порівнювати результати зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року з результатами попередніх років.
З офіційним звітом про проведення у 2016 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, можна ознайомитися на сайті Українського центру оцінювання якості освіти у розділі «Звіти ЗНО».
Матеріали, що представлені на прес-конференції за підсумками ЗНО-2016, можна переглянути за посиланням.

Особливості тесту 2016 року
Тест з географії у 2016 році складається із завдань чотирьох форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді, завдань на встановлення відповідності, завдань з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді, а також завдань відкритої форми з короткою відповіддю.
Загальна кількість завдань тесту – 58, на виконання яких учасникам буде відведено 150 хвилин.
Завдання з вибором однієї правильної відповіді - до кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один є правильним. Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А.
Тест містить 42 завдання цієї форми (від № 1 до № 42), що будуть оцінені в 0 або 1 тестовий бал: 1 бал буде зараховано, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари) - до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити логічні пари). Завдання буде вважатися виконаним, якщо абітурієнт правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.
Тест містить 6 завдань цієї форми (від № 43 до № 48), що оцінюються в 0, 1, 2, 3 або 4 тестових бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність (логічну пару); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано.
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю - під час виконання цих завдань потрібно отримати числовий результат у тих одиницях вимірювання, які вказані в умові завдання, й записати його до бланка відповідей А.
У тесті абітурієнтам буде запропоновано 4 завдання цієї форми (від № 49 до № 52), що оцінюватимуться 0 або 2 тестовими балами. 2 бали буде зараховано, якщо зазначено правильну відповідь; 0 балів, якщо зазначено неправильну відповідь або завдання взагалі не виконано.
Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді (з короткою відповіддю множинного вибору) – до кожного завдання пропонується сім варіантів відповіді, серед яких лише три є правильними. Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт вибрав і записав правильні відповіді у бланку відповідей А.
Тест містить 6 завдань цієї форми (від № 53 до №58). Завдання оцінюється в 0, 1, 2 або 3 тестових бали: 1 бал за кожну правильно вказану відповідь (цифру) із трьох можливих; 0 балів, якщо не вказано жодної правильної відповіді (цифри) або відповіді на завдання не надано. Порядок написання цифр значення не має.
Максимальна кількість балів, що зможе набрати учасник тестування, правильно виконавши всі завдання тесту ЗНО з географії, – 92.
При підготовці до складання тесту зверніть увагу на Програму для проведення зовнішнього незалежного оцінювання з географії у 2016 році, що розроблена на основі чинної програми з географії для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (основна школа) та програми з географії рівня стандарту, академічного рівня для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів (старша школа). Обсяг знань географічної номенклатури, термінів і понять визначається в межах діючої програми чинних підручників.

Немає коментарів:

Дописати коментар